-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52173 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

درباره فرقه ( بابيه ) توضيح دهيد.
بابيه : اين فرقه توسط شخصي به نام علي محمد شيرازي متولد1235قمري پايه گذاري شد .او كه تحت تاثير شيخ احمد احسايي و سيدكاظم رشتي از شيخيه بود، مدعي شد كه همان گونه كه رسيدن به خداي تبارك و تعالي جز از طريق رسالت و ولايت ممكن نيست ، رسيدن به اين مراتب هم جز از طريق واسطه مشكل و غيرممكن است و من همان واسطه كبري هستم و چنان كه داخل شدن به خانه جز از آن در جايز نيست ،همچنين داخل شدن در خانه نبوت و ولايت جز از باب روا نيست و من آن باب هستم . اصولا وجه تسميه در باب هم از همين ويژگي و طرز فكرمي باشد و از همين جهت است كه پيروان وي را ( ( بابي ) ) و مسلكشان را بابيه مي گويند .وي كمي بعد مدعي شد كه مهدي موعود است و ناجي تشيع. برخي از اصول عقايد او و پيروانش بدين شرح است : 1- وجوب نسخ قرآن و احكام آن . 2- حرمت تعليم و تعلم و تدريس تمامي كتب و علوم مگركتاب هاي باب . 3- حج باطل و منسوخ است . 4- روزه نوزده روز است ازاول طلوع خورشيد تا هنگام غروب و عيد نوروز جمشيدي ايراني عيد فطراست . 5- ازدواج مشروط به رضا زوجين است و رضايت ولي يا وكيل و ياشهود معتبر نيست . 6- مطهرات : آتش ، هوا، آب ، خاك و كتاب خداست. 7- طلاق به دست مرد است نه زن . 8- رفع حجاب زن و تساوي حقوق زن و مرد .9- آزادي ارتباط زنان با مردان بيگانه . 10- حلال بودن رباخواري. 11- حرمت نماز جماعت . 12- حلال بودن موسيقي و تراشيدن ريش و...در اين باب نگا : تاريخ جامع بهاييت ، همان ، ص 340 - 69، فصل هاي سوم تا دهم و فتنه باب اعتضاد السلطنه ، توضيحات و مقالات به قلم عبدالحسين نوايي ، انتشارات بابك تهران ، چاپ دوم ، 1351 شمسي ،مجموع كتاب . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.